**ردگيري كاربران حتي پس ازخروج از فیس‌بوک**
 
کاربرانی که عضو سایت فیس بوک هستند باید بدانند که حتی بعد از خروج از این سایت هم ردگیری شده و اعمالشان در فضای مجازی تحت نظر قرار می گیرد.


به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، فیس بوک از همان ابتدای راه اندازی توجهی به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران نداشته و همیشه در تلاش بوده با جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربرانش از این سایت به کسب درآمد بپردازد و اطلاعات ارزشمند مربوط به عادات کاربری افراد را جمع آوری و به تناسب مورد استفاده و بهره برداری قرار دهد.
نیک کوبریلوویچ یکی از هکرهای شناخته شده روس بعد از مدتها آزمایش و بررسی فیس بوک به این نتیجه رسیده که کوکی‌های ردگیری مربوط به سایت فیس بوک حتی بعد از خروج کاربران از این سایت فعال باقی مانده و پاک نمی شوند.
وظیفه این کوکی ها ردگیری اقدامات کاربر در فضای مجازی است.
بر اساس یافته های این هکر تا زمانی که اطلاعات کاربری فرد در این کوکی ها موجود باشد و کاربر آنها را پاک نکند، فیس بوک می تواند به ردگیری و جاسوسی از افراد ادامه دهد و این مساله ای است که حتی بسیاری از متخصصان امنیتی و کاربران حرفه ای رایانه ها هم از آن اطلاع ندارند.
هکر یاد شده اطلاعات دقیق تری در این زمینه را در وبلاگ خود منتشر کرده است. تاکنون فیس بوک و مدیران آن بارها از سوی کاربران و سازمان های مدافع حقوق مدنی افراد و حتی دولت ها به علت نقض حریم شخصی تحت تعقیب و پیگرد قضایی قرار گرفته است.
 
 
 

 

**مراقب چهره یابی فیس بوک باشید**

 
مقامات آلمانی به مدیران فیس بوك در مورد قابلیت شناسایی كاربران از طریق چهره آنها هشدار داده و از آنها خواسته اند هر چه سریعتر این سرویس را غیرفعال كند.
 
برنا: فیس بوك بتازگی به كاربران خود امكان داده برای ورود به این سایت از سرویس شناسایی چهره فیس بوك استفاده كنند، اما تخصصان نگرانند كه این قابلیت به ابزار جدیدی برای نقض حریم شخصی كاربران مبدل شود و فیس بوك از تصاویر جمع آوری شده كاربران خود برای تجارت و كسب درآمد استفاده كرده و آنها را در اختیار اشخاص و گروه های ثالث قرار دهد.

جان كاسپر كمیسیونر حفاظت از اطلاعات آلمان نگران است كه كاربران آلمانی این بار از این طریق قربانی سیاست های فیس بوك شوند.

وی در نامه ای به فیس بوك از اینكه این سایت از این طریق بزرگترین پایگاه داده از چهره های كاربران اینترنت را جمع آوری كند اظهار نگرانی كرده است.

بنا برگزارش فارس بر اساس اطلاعات موجود فیس بوك از طریق این سرویس تاكنون بیش از ۷۵ میلیارد عكس در حالت های مختلف از كاربرانش جمع آوری كرده و بیش از ۴۵۰ میلیون نفر از این طریق در فیس بوك برچسب خورده اند.

فیس بوك برنامه های خود در این زمینه را از سپتامبر گذشته آغاز كرد و فعال بودن این قابلیت به طور پیش فرض برای كاربران از جمله دیگر نگرانی های جدی در این زمینه است.
 
 
 
 
 
 
**هشدار درباره‌ي دکمه‌ي 'لايک' فيس‌بوک**

 

مقام‌هاي ذيربط در ايالت اشلسويگ-هولشتاين آلمان به سازمان‌هاي دولتي اين ايالت دستور داده‌اند که صفحات خود در شبکه اجتماعي فيس بوک را تعطيل و دکمه "لايک" آن را نيز از وب سايت‌هايشان حذف کنند.

به گزارش ايسنا به گفته اين مقام‌ها، فيس بوک با جمع‌آوري اطلاعات کاربران از اين طريق، قوانين اتحاديه اروپا و آلمان را نقض مي‌کند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش مي‌دهد که شرکت فيس بوک اتهام وارده از سوي مقام‌هاي ايالتي در آلمان را بي اساس دانسته‌اند.

دکمه "لايک" يکي از پر طرفدارترين قابليت‌هاي فيس بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دريافت اطلاعات منتشر شده در آن را مي‌دهد.

فيس بوک در آوريل سال 2010 ميلادي از دکمه "لايک" پرده‌برداري کرد اما به گفته مقام‌هاي ايالت مذکور، اطلاعات افرادي که وارد سايت فيس بوک مي‌شوند يا برروي دکمه يک صفحه فيس بوکي که در وب سايت خاصي نصب شده است کليک مي کنند، توسط فيس بوک در کامپيوترهاي اين شرکت در آمريکا ذخيره مي‌شود و اين کاربران براي دو سال به وسيله فيس بوک رديابي مي‌شود.

"مرکز مستقل حفاظت از حريم خصوصي" ايالت اشلسويگ-هولشتاين طي بيانيه‌اي اعلام کرد سازمان‌هاي دولت ايالتي که از فيس بوک خارج نشوند و دکمه آن را از سايت‌هاي خود حذف نکنند، جريمه نقدي خواهند شد.

دولت آلمان طي سال‌هاي گذشته با چند شرکت اينترنتي از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حريم خصوصي کاربران برخوردهايي داشته است. قوانين آلمان در خصوص حريم خصوصي کاربران در اينترنت سختگيرانه ارزيابي مي‌شود.

بسياري از اشخاص معروف، شرکت‌هاي رسانه‌يي، گروه‌هاي غيرانتفاعي و حتي دولت‌ها براي انتقال پيام‌هاي خود، امروزه در فيس بوک صفحاتي افتتاح کرده‌اند و از آن براي انتقال پيام هاي خود و تعامل با مخاطبان استفاده مي‌کنند.

 

 

**قابلیت جدید فیس‌بوک به نفع هکرها **

به گزارش مشرق، فارس به نقل از کامپیوترورلد نوشت: هکرها با استفاده از این قابلیت می توانند فعالیت های مختلف هر کاربر را زیر نظر بگیرند و از این طریق اشخاص مورد نظر را شناسایی کرده و در فرصت مناسب برای سرقت اطلاعات شخصی آنها اقدام کنند.

کافی است آنها با ارسال لینک ها و بدافزارهای مخرب کلمه عبور کاربر مورد نظر را سرقت کنند و با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی به نمایه های دیگر افراد هم نفوذ کنند.

قابلیت تایم لاین خلاصه ای از مهم ترین فعالیت های گذشته کاربران را در یک صفحه در دسترس قرار می دهد. در حالی که مارک زاکربرگ موسس فیس بوک معتقد است تایم لاین داستان زندگی هر کس است، کارشناسان امنیتی می گویند این ابزار می تواند به سرویسی در خدمت هکرها مبدل شود تا به راحتی هر اطلاعاتی که دوست دارند را بدزدند.

این سرویس دسترسی به سوالات امنیتی در نظر گرفته شده توسط هر کاربر را هم ساده تر می کند و دسترسی هکرها به این اطلاعات حساس دست آنها را برای سرقت های گسترده تر باز خواهد گذاشت زیرا هکرها می توانند پاسخ سوالات امنیتی لازم برای هک را به طور آنلاین بیابند.

باید توجه داشت که سرقت این اطلاعات هزاران نفر از دوستان و آشنایان فرد هک شده را هم در معرض خطر قرار می دهد.

 
 
 
 
 
**هشداری در مورد تصاویر فيس بوکي **

به گزارش مشرق به نقل از انتخاب، در اين راستا پژوهشگران از 93 دانشجوي داوطلب عکس گرفتند و به کمک اين عکس ها و نرم افزاري که به صورت عمومي در دسترس همه قرار دارد، توانستند در مدت 3 ثانيه صاحب هر عکس را در شبکه هاي اجتماعي رهگيري کنند.

در ادامه با استفاده از اطلاعات و شرح حال موجود در پروفايل شخصي افراد توانستند پنج رقم اول شماره تأمين اجتماعي آنها را در 27 درصد موارد بدرستي حدس بزنند.

اين پژوهش در دانشگاه کارنگي ملون در پيتسبورگ آمريکا با استفاده از نرم افزار تشخيص چهره موسوم به «پيت پت» انجام شد. اين نرم افزار بتازگي از سوي گوگل خريداري شده است.

پژوهشگران، 93 عکسي که از چهره دانشجويان داوطلب گرفته بودند با 261 هزار و 262 عکسي که به صورت عمومي در پروفايل کاربران فيس بوک در دسترس است، مقايسه کردند.

نرم افزار «پيت پت» در کمتر از 3 ثانيه، 10 عکس را که بيشترين شباهت را با عکس اصلي داشتند، فهرست کرد. در بيش از 30 درصد موارد، عکس شخص مورد نظر در ميان سه عکس ابتداي فهرست قرار داشت.

به گفته مدير اين پژوهش در نتيجه گسترش و تکامل فناوري، اينک شاهد همگاني شدن فرايند نظارت و پايش هستيم.

محققان بر اين باورند که جامعه مجازي فيس بوک با داشتن افزون بر 750 ميليون عضو در سراسر دنيا رفته رفته به «سامانه شناسايي پايه» در عرصه جهاني تبديل مي شود

در گذشته تنها عکس هايي که در دسترس عموم بود عکس هاي دانش آموزي و دانشجويي و تصاوير مجرمان بود که البته دسترسي و جستجو در ميان آنها چندان راحت و بي دردسر نبود.

اکنون دزدان هويت مي توانند تنها با گشت و گذار در اينترنت و تماشاي عکس هاي افراد به هرآنچه نياز دارند، دست پيدا کنند.

بر پايه يافته هاي اين طرح مطالعاتي، هويت تقريباً يک سوم افرادي را که در محيط دانشگاه کارنگي ملون قدم مي زنند مي توان در مدت چند ثانيه از طريق ترکيب اطلاعات به دست آمده از شبکه هاي اجتماعي، پردازش ابري و نيز يک وب کم ارزان قيمت شناسايي کرد.

پژوهشگران در جريان اين طرح تنها با چهار بار آزمون و خطا توانستند به پنج رقم ابتدايي شماره تأمين اجتماعي افراد مورد نظر دست يابند که آن را مي توان گنجينه گرانقدري براي سارقان هويت به شمار آورد.

زنجيره اطلاعاتي که به تشخيص هويت افراد مي انجامد با مواردي بسيار ساده و نامشخص(مثلاً تصوير از چهره يک نفر) آغاز مي شود.

پاول اهم، استاد حقوق دانشگاه کلرادو پس از مطالعه يافته هاي اين پژوهش تأکيد مي کند، همه اين شواهد نشان مي دهد «باز شناسي» افراد بسيار ساد ه تر از آن چيزي است که تصور مي شود.

از سوي ديگر، سامانه نرم افزاري تشخيص چهره «پيت پت» به نبرد فناورانه ميان گوگل و فيس بوک دامن زده است. گوگل که پيش از اين شبکه اجتماعي اختصاصي خود را با نام «گوگل پلاس» رونمايي و راه اندازي کرده بود اينک آماده مي شود تا آن را به «پيت پت» مسلح کند. البته، فيس بوک نيز بي کار ننشسته و امکان جديدي را در اختيار کاربران گذاشته که به کمک آن مي توانند عکس هاي دوستان خود را شناسايي کنند.

بر پايه گزارش سازمان ملي فناوري و استاندارد آمريکا، نسبت تشخيص هاي نادرست چنين نرم افزارهايي از 79 درصد در سال 1993 ميلادي به رقم باورنکردني 0/29 درصد در سال گذشته ميلادي کاهش يافته است.

پيش از اين در جريان نشست «همه پديده هاي ديجيتال»، مدير گوگل از نگراني هاي خود درباره سلطه فيس بوک بر دنياي شبکه هاي اجتماعي سخن گفته و بيم هاي خود را اين گونه بيان کرده بود: فيس بوک اولين روش عمومي براي ابهام زدايي از مقوله «هويت» است. از منظر تاريخي، چنين خدمات بنيادي و مهمي در اينترنت تنها به يک شرکت اختصاص نداشته است. تصور مي کنم وجود راه حل هاي جايگزين در اين زمينه براي صنعت اينترنت بي فايده نخواهد بود.

از سويي، سخنگوي فيس بوک نيز به وال استريت گفته است، اگر کاربران نمي خواهند شناسايي شوند از بارگذاري عکس هايشان در شرح فيس بوکي خود(پروفايل) خودداري کنند.

منبع:anti666.ir


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
دشمن شناسی،فراماسونری و جوامع مخفی،یهود شناسی و صهیونیسم ,  ,