در كتب معتبر اهل سنّت روایاتى از پیامبر گرامى صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏آله آمده كه اشاره به ظهور فرقه وهّابیّت شده است!

[تصویر: 571ecea16a98.jpg]




همان گونه كه بخارى در صحیح خود از عبداللّه عمر نقل مى‏كند كه گفت:
.
ذَكَرَ النَّبِیُّ صلى الله علیه وسلم: اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی شَأْمِنَا، اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی یَمَنِنَا. قَالُوا:

وَفِی نَجْدِنَا. قَالَ اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی شَأْمِنَا،

اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی یَمَنِنَا. قَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ وَفِی نَجْدِنَا؟

فَأَظُنُّهُ قَالَ فِی الثَّالِثَةَ: هُنَاكَ الزَّلاَزِلُ وَالْفِتَنُ، وَبِهَا یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ(1)؛

روزى پیامبر گرامى فرمود:

خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارك گردان! صحابه گفتند:

منطقه نجد
(2) را چطور؟ حضرت سخن قبل خود را تكرار فرمود و صحابه از نجد پرسیدند، حضرت

در مرحله سوم فرمود:

در نجد زلزله‏ها
(3) و فتنه‏ها به وقوع خواهد پیوست و شاخ شیطان از آن جا طلوع خواهد كرد.
.
عینى از علماى بزرگ اهل سنّت و شارح صحیح بخارى مى‏نویسد:

مراد از شاخ شیطان، امّت و حزب شیطان مى‏باشد(4).


و هم چنین بخارى در صحیح خود از ابو سعید خُدرى از پیامبر گرامى [ صلى‏الله‏ علیه‏ و‏آله ] نقل

كرده كه فرموده است:

.
یَخْرُجُ نَاسٌ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ وَیَقْرَءُونَ الْقُرْآنَ لاَ یُجَاوِزُ تَرَاقِیَهُمْ، یَمْرُقُونَ مِنَ الدِّینِ كَمَا یَمْرُقُ السَّهْمُ

مِنَ الرَّمِیَّةِ،

ثُمَّ لاَ یَعُودُونَ فِیهِ حَتَّى یَعُودَ السَّهْمُ إِلَى فُوقِهِ . قِیلَ مَا سِیمَاهُمْ. قَالَ سِیمَاهُمُ التَّحْلِیقُ. أَوْ قَالَ:

التَّسْبِیدُ»(5)؛

افرادى از ناحیه مشرق، قیام میكنند و قرآن تلاوت میكنند و حال آن قرآن كه از گلوگاه آنان تجاوز

نمیكند (در قلب آنان تاثیر نمی‏گذارد) و از قرآن بهره نمى‏برند، این گروه از دین خارج میشوند

همان گونه كه تیر از كمان خارج می‏شود و دیگر به طرف دین برنمیگردند مانند تیر كه به سوى

كمان برنمی‏گردد.

از پیامبر اكرم [ صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله ] پرسیدند كه:

این فرقه چه نشانه‏اى دارند؟
.

فرمود: چهره این گروه با سرهاى تراشیده، مشخص مى‏شود.



زینى دحلان مفتى مكّه مكرمه ضمن اشاره به این حدیث می‏نویسد:
.
ففی قوله سیماهم التحلیق تصریح بهذه الطائفة لأنّهم كانوا یأمرون كلّ من اتّبعهم أن یحلق

رأسه ولم یكن هذا الوصف لأحد من طوائف الخوارج والمبتدعة الذین كانوا قبل زمن هوءلاء(6)؛

پیامبر اكرم صلی الله‏ علیه‏ و‏آله كه «سر تراشیدن» را از نشانه بارز این طائفه شمرده شده،

صراحت در فرقه وهّابیّت دارد زیرا تنها این فرقه هستند كه به پیروان خود دستور میدهند سر خود

را بتراشند و این صفت در هیچ یك از فرقه‏ هاى خوارج و بدعت گذارِ قبل از وهّابیّت دیده نشده

است.
در ادامه می‏نویسد:
.
وكان السیّد عبد الرحمن الأهدل مفتی زبید یقول:

لا حاجة إلى التألیف فی الردّ على الوهابیّة بل یكفی فی الردّ علیهم قوله صلى اللّه علیه وسلم

سیماهم التحلیق؛ فإنّه لم یفعله أحد من المبتدعة غیرهم؛

سیّد عبد الرحمن اهدل، مفتى منطقه زبید، میگفت:

درنقدعقائد وهّابیّت نیازى به تألیف كتاب نیست؛بلكه همین حدیث پیامبر[صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله]

كه ویژگی‏هاى این فرقه را «سر تراشیدن» معرفى كرده، براى بطلان عقیده آنان كفایت می‏كند؛ زیرا

غیر از وهّابیّت هیچ یك از فرقه‏ هاى بدعت گذار این ویژگى را ندارند.
.
واتّفق مرّة أنّ امرأة أقامت الحجّة على ابن الوهّاب لمّا أكرهوها على أتباعهم ففعلت ، أمرها ابن

عبد الوهاب أن تحلق رأسها فقالت له حیث إنّك تأمر المرأة بحلق رأسها ینبغی لك أن تأمر الرجل

بحلق لحیته؛ لأنّ شعر رأس المرأة زینتها وشعر لحیة الرجل زینته، فلم یجد لها جوابا(7)؛


.

روزى محمدبن عبد الوهاب به یك زن دستورداد كه سرش رابتراشد،آن زن به وى گفت:

تو كه می‏گویى زنان باید سر خود را بتراشند؛ باید دستور دهى مردان هم ریش خود را

بتراشند؛ زیرا ریش مرد، همانند موى زن، زینت او محسوب میشود.

محمد بن عبد الوهاب در پاسخ این زن عاجز ماند.





(1)صحیح بخارى،ج 8،ص 95ح 7094،كتاب الفتن،ب 16،باب قَوْلِ النَّبِیِّ صلى الله علیه وآله:الْفِتْنَةُ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ.
(2) نجد در اطراف ریاض و محل ظهور فرقه وهّابیّت مى‏باشد.
(3) شاید اشاره به تزلزل عقاید مردم مى‏باشد.
(4) وبنجد یطلع قرن الشیطان أی: أمّته وحزبه. عمدة القارى، ج 7، ص 59.
(5) صحیح بخارى، ج 8، ص 219، ح 7562.
(6) فتنة الوهابیة، ص 19.
(7) فتنة الوهابیة، ص 19.



منبع : http://www.tarikh-ayande.blogfa.com/post-149.aspx

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
دشمن شناسی،فراماسونری و جوامع مخفی،یهود شناسی و صهیونیسم ,  ,