منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

رهبر عزیزم: چه ساده لوح اند انان که میپندارند من عکس تورا به دیوار خانه اویخته ام. درحالی که نمیدانند دیوارهای خانه ام را به عکس تو اویخته ام...
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها


چهره ای که خدا کشید

اگر تا به حال روی بوم نقاشی خطی نینداخته‌ ای، قلمویی بیاور و رنگی؛

 می ‌خواهیم قلم به دست بگیریم و یاد بگیریم که چگونه تمام زیباییها را نقاشی کنیم.

قلمو بردار، رنگ از سبز و سیاه و سرخ. بوم، فقط یکی!
 
امروز قرار است چهره‌ای بکشیم!

 پس:
قلم را به سرخی رنگ آغشته کن و دایره ‌ای از نور بکش.
 دایره ای که صورتگر یک مرد باشد.

 نه گونه ‌ای برایش بگذار نه خط و خطوطی بر چهره ‌اش.
 
رنگ سیاه زیاد بیاور! سیاه را برای چشمانش بگذار و دو کمان ابرویش؛ خم چون هلال قد خمیده ی ماه، پیوسته چون دو بال گشوده به پروازِ پرنده!

دستت را بر بوم رها کن. تا می توانی برای گره موهایش وقت بگذار.

بعضی نقاشها سالها پای هر رشته ی مویش مانده اند...
 
پیکره را با سبز بکش.
 نه بلند و نه کوتاه. متوسط و میانه.
 متعادل: جوری که شایسته ی تنها مرد عادل زمین باشد!

 اگر تعادل را بر بوم ترسیم کنی، هر چه کژرفتار است بیرون می ‌رود و یک بی رقیب می ماند.

قامتش را با سبز بکش! میانه بالا و چهارشانه.

برای کشیدن خال گونه ‌اش یک نقطه را به لطافت تمام بگذار.
 
نقاشی ‌ات تمام نشد! بوم را رو به پنجره بگذار و آفتاب را میهمان بوم کن.

بگذار از برق سیاهی چشمها، نور بتابد و بوم و اتاق و تو را نورباران کند!

چشم در چشمِ چهره بدوز و انگار کن که اوست! سیاه چشم و نیکو چهره و میانه قامت!

مرد نقش بسته در بوم نقاشی، نه آن که او باشد اما نشانه ‌هایی دارد... خال! هر چند هاشمی نیست ولی هر چه خال است وام دار خال هاشمی اوست.
 
دیگر ببینیش می‌شناسی ‌اش!  امّا تا در خاطر دارم بگویم:
زیبایی چهره‌ ی نقاشی جلوه‌ ی یک موی او هم نمی ‌شود!
 
نقاشی ‌ات تمام نشد! بوم را ببین! او، او نیست! هیچ کس دست توانایی در کشیدن تمام زیبایی‌ های او نداشته است! هیچ نقّاشی، هیچ قلمرانی...
 
قلم را بینداز... فقط خدا می تواند بر بوم جهان چهره ‌ی نیکویش را به تصویر بکشاند.
 
چشمت را ببند، اگر بوم دلت سفید باشد، شاید خدا عکس او را بر دلت بیندازد!

اللهم عجل لولیک الفرج
 
 




برچسب ها :


درخشش زیبای ستاره های آسمان


عشق و ایمان نبوی و علوی،


بر همگان همایون باد.

 




برچسب ها :

ای چشم عرشیان به زمین جای پای تو

گـردون بـه زیــر سایـۀ قـد رسای تو

در آن زمان که حرف زمان و مکان نبود

آغوش لامکان بـه یقیـن بـود جای تو



قرآن دهد نشان که بود روز و شب مدام

ذکـر خـدا و کـار ملایـک، ثنـای تـو

آغوش جان گشوده اجابت در آسمان

از دسـت داده صبـر، بـه شوق لقای تو


تنها نه مهر و مه، نه سماوات، نه زمی
گشتنـد انبیـا همـه خلـق از برای تو

تو بحـر بـی نهایت حقـی و هم چنان

بــی انتهاست رحمـت بـی انتهای تو


هر برگ لاله را بـه ثنایت قصیده ای

هـر بلبلـی بـه باغ، قصیده سرای تو

موسی ز هوش رفته به طور از تکلمت

ریـزد مسیـح از نـفس دلــربای تو



حبل متین عالم خلقت شود به حشر

آرند اگر به دست، نخـی از ردای تو

باشـد گل مقـدس آدم بـدان جلال

یک جرعه زآب جو، کفی از خاک پای تو



 




برچسب ها :

بسم رب الشهدا و الصدیقین


شهید شاهرخ ضرغام  (حر انقلاب) ، بخش نهم

استدلال شاهرخ برای اثبات ولایت فقیه

چند نفر از رفقای قبل از انقلاب را جذب کمیته کرده بود.آخر شب جلوی مسجد مشغول صحبت بودند. یکی از آنها پرسید: شاهرخ، این که می گن همه باید مطیع امام باشن، یا همین ولایت فقیه، تو اینو قبول داری!؟ آخه مگه می شه یه پیرمردِ هشتاد ساله کشور رو اداره کنه!؟
شاهرخ کمی فکر کرد و با همان زبان عامیانه خودش گفت: ببین، ما قبل از انقلاب هر جا می رفتیم، هر کاری می خواستیم بکنیم، چون من رو قبول داشتید، روی حرف من حرفی نمی زدید، درسته؟آنها هم با تکان دادن سر تائید کردند.
بعد ادامه داد: هر جائی احتیاج داره یه نفر حرف آخر رو بزنه، کسی هم روی حرف اون حرفی نزنه. حالا این حرف آخر رو، تو مملکت ما کسی می زنه که عالم دینِ، بنده واقعی خداست، خدا هم پشت و پناه ایشونه.
بعد مکثی کرد و گفت: به نظرت، غیر از خدا کسی می تونست شاه رو از مملکت بیرون کنه، پس همین نشون می ده که پشتیبان ولایت فقیه خداست.
ما هم باید به دنبال امام عزیزمون باشیم. در ثانی ولی فقیه کار اجرائی نمی کنه بلکه بیشتر نظارت می کنه . این استدلال های او هر چند ساده و با بیان خاص خودش بود. اما همه آنها قبول کردند.





برچسب ها :

بسم الله الرحمن الرحیم



باید متوجه بود که حفظ وحدت اسلامی (وحدت شیعه و سنی) یک تکلیف شرعی و وظیفه دینی است که هر مسلمانی موظف است به این وظیفه انسانی که دستور خود قرآن کریم است عمل نماید:«وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلى‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ» (آل عمران ۱۰۳)و همگى به ریسمان خدا چنگ بزنید، و پراکنده نشوید! و نعمت خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهاى شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‏اى از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را براى شما آشکار مى‏سازد؛ شاید پذیراى هدایت شوید.

اما حفظ وحدت، منافاتی با بیان حقایق و کتمان کردن حقایق ندارد، خداوند سبحان به کرّات علمای ادیان گذشته را در قرآن کریم مذمّت نموده به خاطر اینکه کتمان حقیقت می کردند. لذا اگر شعار وحدت مستلزم انکار حقایق و کتمان آنها باشد نه تنها مطلوب نیست بلکه خود یکی از منکرات و از عوامل تفرقه می باشد.

علمای بزرگی همچون علامه امینی و سایر بزرگواران که خود منادی وحدت بودند از بیان حقیقت دست بر نمی داشتند؛ مفهوم وحدت این نیست که دست روی دست گذاشته و از بیان حقایق قرآن و اهلبیت پیامبر صل الله علیه و آله خود داری کنیم؛ کتمان حقایق چه از جانب اهل سنت و چه از طرف شیعه خیانت به اسلام است، کتمان حقایق اهل سنت به این است که اجازه نمی دهند حقایق ناب شیعی به دست جهّال از برادران اهل سنت برسد لذا نسبت به حقایق جاهل می مانند. و از طرف شیعه به این است که به بهانه وحدت اسلامی از بیان حقایق خود داری می کنند .
وحدت نه تنها با بیان حقایق منافاتی ندارد بلکه بهانه خوبی است برای اینکه حقیقت را به گوش مسلمین جهان برسانیم، اگر دوستی جای دشمنی را بگیرد می توان در محیطی سالم و دوستانه حقایق شیعه را با ارائه مستندات قطعی به آن ها انتقال داد یقینا چنین وحدتی مایه برکت بوده و موجب هدایت بسیاری از مسلمین خواهد شد .
با توجه به اینکه دشمن خطر یکپارچگی و وحدت مسلمین(شیعه و سنی) را احساس کرده، تمام عزم خود را در ایجاد تفرقه بین فرقه شیعه و سنی جزم کرده و با هزینه هنگفت، عمّالی را در سرتاسر جهان اجیر می‌کند تا وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی را از بین ببرند، با ایجاد تکفیری ها نه تنها شیعیان بلکه بسیاری از برادران اهل سنت را تکفیر کرده و حکم به قتل آنان را صادر می‌کنند، و از طرف دیگر برخی از افراد را اجیر کرده تا در کشورهای مختلف با نام شیعه و افکار شیعی به همسر پیامبر حرف های ناشایستی داده تا خشم اهل تسنن را برانگیزانند و تخم کینه و عداوت را در دل آن ها بپرورانند، از بین رفتن وحدت و جایگزین شدن تفرقه منتج به جنگی می شود که سر شیعیان را در مناطق مختلف جهان مثل سوریه و ... (با اعتقاد به اینکه با این کار بهشت برین نصیبشان خواهد شد) از تن جدا می‌کنند.

ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) بیانات زیبایی در این ارتباط دارند که ذکر بیانات گهر بار ایشان سودمند خواهد بود، مقام معظم رهبری ضمن تأکید فراوان بر حفظ وحدت در تعريف و تبيين وحدت، اظهار مي‌دارند:

«ما در مسئله وحدت، جدى هستيم. ما اتحاد مسلمين را هم معنا كرده‌ايم. اتحاد مسلمين، به معناى انصراف مسلمين و فِرَق گوناگون از عقايد خاص كلامى و فقهى خودشان نيست؛ بلكه اتحاد مسلمين به دو معناى ديگر است كه هر دوى آن بايد تأمين بشود: اول اين‌كه فِرَق گوناگون اسلامى (فرق سنى و فرق شيعه) -كه هر كدام فرق مختلف كلامى و فقهى دارند- حقيقتاً در مقابله با دشمنان اسلام، همدلى و همدستى و همكارى و همفكرى كنند. دوم اين‌كه فرق گوناگون مسلمين سعى كنند خودشان را به يكديگر نزديك كنند و تفاهم ايجاد نمايند و مذاهب فقهى را با هم مقايسه و منطبق كنند. بسيارى از فتاواى فقها و علما هست كه اگر مورد بحث فقهى عالمانه قرار بگيرد، ممكن است با مختصر تغييرى، فتاواى دو مذهب به هم نزديك شود»

مسئله‌ این‌ است‌ که‌ وحدت‌ اسلامی‌ و وحدت‌ بینش‌ و نظر و سخن‌ مسلمین‌ برای‌ استکبار و در راس‌ آن‌ امریکای‌ غدار و ابزارهای‌ او در دستگاه‌ حاکمیت‌ سلطه‌ در عالم‌ خطرناک‌ است‌ این‌ حقیقتی‌ است‌ که‌ امام‌ بزرگوار ما بارها آن‌ را بیان‌ کرد جمعی‌ از برادران‌ مسلمان‌ از نقاط مختلف‌ عالم‌ در این‌جا جمع‌ هستید این‌ دو نکته‌ را از امام‌ خمینی(ره) به‌ یاد داشته‌ باشید اول‌ اخلاص‌ که‌ مایه‌ و روح‌ همه‌ چیز است‌ و دوم‌ هدف‌ بزرگ‌ وحدت‌ اسلامی. [۱]



در جای دیگر بیان می‌دارند ما نمی‌گوییم‌ که‌ سنی‌های‌ عالم‌ بیایند شیعه‌ بشوند یا شیعه‌های‌ عالم‌ دست‌ از عقیده‌شان‌ بردارند البته‌ اگر یک‌ سنی‌ یا هر کسی‌ تحقیق‌ و تفحص‌ کرد عقیده‌اش‌ هر چه‌ شد باید بر طبق‌ عقیده‌ و تحقیق‌ خودش‌ عمل‌ کند تکلیف‌ او با خدایش‌ است‌ حرف‌ ما در هفته‌ وحدت‌ و به‌ عنوان‌ پیام‌ وحدت‌ این‌ است‌ که‌ مسلمانان‌ بیایند با هم‌ متحد بشوند و با یکدیگر دشمنی‌ نکنند محور هم‌ کتاب‌ خدا و سنت‌ نبی‌اکرم‌ (ص) و شریعت‌ اسلامی‌ باشد. [۲]


پی نوشت:

[۱] بیانات در دیدار با میهمانان‌ خارجی‌ مراسم‌ اولین‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌(ره‌)/ ۶۹/۳/۱۶.


[۲] بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت هفته وحدت/ ۶۸/۷/۱۹.
 




برچسب ها :

سخنان رهبر انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی

www.aparat.com/v/Ru7f9

دانلود




برچسب ها :

موضوع :
دانلود سخنرانی ,  , 

یااهل العالــــــــــــــــــــــــــم
 
این را بدانید و اگر نمیدانید بدانیــــــد
و این را روی تمام دیوارهای شهرتـــان بنویسید
و این را تیتراژ صفحه اول روزنامه هایتان بنویسید
و این را مشروح اصلی خبرهایتان بخوانید
و این را آویزه گوش هایتــــــــــــــان
 هیچ کس و هیچ چیز نمیتواند برای مـــا ایــــــــرانی ها تعیین تکلیف کند بجز :

امام سیــــــد عــــلی خامنــــــــــــه ای




برچسب ها :

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهید شاهرخ ضرغام  (حر انقلاب) ، بخش هشتم

سفر به مشهد

کاباره را رها کرد. عصر بود که آمد خانه. بی مقدمه گفت: پاشین! پاشین وسایلتون رو جمع کنید می خوایم بریم مشهد!
مادر با تعجب پرسید: مشهد! جدی می گی!
گفت: آره بابا، بلیط گرفتم. دو ساعت دیگه باید حرکت کنیم.
باور کردنی نبود. دو ساعت بعد داخل اتوبوس بودیم. در راه مشهد. مادر خیلی خوشحال بود. خیلی شاهرخ را دعا کرد. چند سالی بود که مشهد نرفته بودیم.
فردا صبح رسیدیم مشهد. مستقیم رفتیم حرم. شاهرخ سریع رفت جلو، با آن هیکل همه را کنار زد و خودش را چسباند به ضریح! بعد هم آمد عقب و یک پیرمرد را که نمی توانست جلو برود را بلند کرد و آورد جلوی ضریح.
عصرهمان روز از مسافرخانه حرکت کردم به سوی حرم. شاهرخ زودتر از من رفته بود. می خواستم وارد صحن اسماعیل طلائی شوم. یکدفعه دیدم کنار درب ورودی شاهرخ روی زمین نشسته . رو به سمت گنبد. آهسته رفتم و پشت سرش نشستم. شانه هایش مرتب تکان می خورد. حال خوشی پیدا کرده بود.
خیره شده بود به گنبد و داشت با آقا حرف می زد.
مرتب می گفت: خدا، من بد کردم. من غلط کردم، اما می خوام توبه کنم.
خدایا منو ببخش! یا امام رضا(ع) به دادم برس. من عمرم رو تباه کردم.
اشک از چشمان من هم جاری شد. شاهرخ یک ساعتی به همین حالت بود. توی حال خودش بود و با آقا حرف می زد.
دو روز بعد برگشتیم تهران، شاهرخ در مشهد واقعاً توبه کرد. همه خلافکاری های گذشته را رها کرد.




برچسب ها :

 بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهید شاهرخ ضرغام  (حر انقلاب) ، بخش هفتم

ماه محرم

عاشق امام حسین(ع)بود. شاهرخ از دوران کودکی علاقه شدیدی به آقا داشت . این محبت قلبی را از مادرش به یادگار داشت .
راه اندازی هیئت با کمک دوستان ورزشکار، عزاداری و گریه برای سالار شهیدان در سطح محل، آن هم قبل از انقلاب از برنامه های محرم او بود . هر سال در روز عاشورا به هیئت جواد الائمه در میدان قیام می آمد. بعد همراه دسته عزادار حرکت می کرد. پیرمرد عالمی به نام حاج سید علی نقی تهرانی مسئول و سخنران هیئت بود.
حاج سید علینقی تهرانی در عصر عاشورا برای ما می گفت: نور ایمان را ببینید، این آقای خمینی بدون هیچ چیزی و فقط با توکل برخدا، با یک عبا و لباس ساده به مبارزه پرداخته، اما شاه خائن با این همه تانک و توپ از پس او برنمی آید.
شاهرخ که ساکت و آرام به سخنان حاج آقا گوش می کرد وارد بحث شد و گفت: اتفاقاً من هم به همین نتیجه رسیده ام. حاج آقا شما خبر نداری. نمی دانی توی این کاباره ها و هتل های تهران چه خبره، اکثر این جور جاها دست یهودیهاست، نمی دونید چقدر از دخترای مسلمون به دست این نامسلمونها بی آبرو می شن. شاه دنبال عیاشی خودشه، مملکت هم که دست یه مشت دزدِ طرفدار آمریکا و اسرائیلِ، این وسط دین مردمه که داره از دست می ره.
وقتی بحث به اینجا رسید حاج آقا داشت خیره خیره تو صورت شاهرخ نگاه می کرد، بعد گفت: آقا شاهرخ، من شما را که می بینم یاد مرحوم طیب می افتم.

 




برچسب ها :

حتما شما هم این پیام را خوانده اید:

از رییس جمهور ژاپن پرسیدند چرا شما مرگ بر امریکا نمیگویید؟
گفت:همین که روی میز رییس جمهور امریکا تلفن پاناسونیک از محصولات ما است، از مرگ بر امریکا بالاتر است.و....

اما واقعیت چیست؟

اولا چه کسی گفته که روی میز رییس جمهور امریکا تلفن پاناسونیک است؟؟؟!!!!

دوما حقیقت در روابط ژاپن چیز دیگری است:

ژاپن حق داشتن ارتش نظامی مستقل را ندارد.

ژاپن را مجبور کردند به عنوان بازنده جنگ جهانی الی الابد غرامت پرداخت کند و در عمل مستعمره امریکا خواهد بود.

ژاپن نمیتواند به تنهایی رزمایش نظامی اجرا کند.

 ژاپن باید به صلاح دید امریکا بخشی از خاک خود را در اختیار آنان قرار دهد تا امریکا در آن پایگاه نظامی تأسیس کند.

اگر سرباز امریکایی در خاک ژاپن به یک ژاپنی تجاوز و تعدی کند, محاکمه نخواهد شد. (کاپیتولاسیون)


این همان کاپیتولاسیون است که امام خمینی (رحمةالله علیه) و مردم ایران در زمان ستمشاهی با آن مبارزه کردند تا عزت ایرانی حفظ شود.

حالا مرگ بر امریکای واقعی را از  مردم ایران بیاموزید :

 رییس جمهور امریکا که دفتر کارش چندین لایه حفاظتی و امنیتی بسیار دارد، یک روز روی میزش نامه ای را دید و آن را خواند. روی آن نوشته بود

"ما از این هم به شما نزدیک تریم" امضاء:قاسم سلیمانی
هنوز هیچکس نفهمیده آن نامه چگونه روی میز اوباما قرار گرفته بود.

مرگ بر امریکا یعنی این
امام خمینی (رحمةالله علیه)میفرماید:
ما همۀ شعارهایمان را با عمل محک زده ‏ایم.
یاعلی مدد




برچسب ها :


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 25 صفحه بعد